lördag 8 oktober 2011

A la recherche du temps perdu..

eller åtminstone efter mina gamla kläder!
Inför kvällens tillställning blev det smått kaos i garderoben!
Hade bestämt mig för en svart liten trasa. Liksom för många andra medsystrar är det just valet som är det svåra.
Är detta gjort ,är det bara att slita den på sig och fixa fejset lite hjälpligt!

Hur kul är det då att konstatera att plagget överhuvud taget inte finns här!
Uppstår frågan var finns den då??
Egentligen ganska korkad fråga , eftersom svaret inte hjälper mig för stunden.
Efter mycket rådbråkande inser jag att trasan finns kvar i Stockholm.
Årstidernas växlingar har begränsat mitt urval här i Prästgården.
Vår sommar finns här.
Inte mycket mera..
Men idag är det höst.
Kallt och fullständigt motbjudande att sätta på sig sommartrasor!

Räddaren i nöden blev
de gamla svarta sammetsjeansen och en  svart linnekavaj!
Hoppas nu på att det är en salig blandning på gästerna och att det
är fullständigt ointressant för de flesta ,vad just jag har på mig!

Flytten börjar att stressa mig rejält.
Hur naivt är det inte att boka visning av Prästgården den 22 och kunna påbörja nedmontering av 330 kvadrat först den 23 för att flyttfirman ska kunna komma in den 24 ....i samma månad!!

I desperation tänker jag att det får bli en loppis eller höstmarknad!
Gör dig av med  bråten och släpa inte på allt!

Trots att tidigare flyttningar under året  inneburit att jag skänkt bort alldeles för mycket,
återstår en hel del.
Men...det får bli kommande veckas problem!

I kväll möter vi hösten hos Susanne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar