lördag 8 oktober 2011

Mollösund..

Iförrgår sattes punkt.

Tillbringade torsdagen i M tillsammans med en väninna .
Undrade just hur det skulle kännas att vistas i huset bredvid mitt gamla.
Var lite orolig minst sagt.
Mitt älskade sommarparadis som jag sålde lite för snabbt...
Hur skulle det kännas...

Som tur var var de högre makterna med oss.
Blåsigt!
Halvregnigt!
Ruggigt!
Tomt!
Inte en kotte var synlig i denna fejkade skärgårdsidyll!

Lätt blev det att äntligen sätta punkt.
Mitt gamla hus var inte längre mitt.
Förändringen som hade gjorts var inte till det bättre.

Inte ens havet kändes  speciellt lockande!

Snart får jag ju mitt alldeles speciella egna Skånehav att
njuta av nästan varhelst jag befinner mig i mitt nya hus!

Värre blev det för min väninna.

Osmakligt...
Trist....
Sorgligt....så kändes återbesöket i huset hon älskat.

Skippade gårdagens träning oh skyllde på tidsbrist.
Massor av saker att hantera inför flytten ...

Dessutom fick jag  trevligt besök av skånska vänner.
Nu vill många kolla in prästgården , innan den försvinner.
Kul!
Har ju klagat på att känna mig isolerad.

Blev så glad och rörd över att en 21-årig tjej vill umgås med mammans väninna!
Nya utflykter planeras.
Frivillig flytthjälp anmälde sig!

En stor tröst efter att studerat offerten från flyttfirman!
50 000! Horribel summa med tanke på att samma firma under tidigare flyttningar
under året redan höstat in ca 60 000!
Får nog ta ett rejält tag själv den här gången.

Känner mig plötsligt obildad.
Thomas Tranströmer...hm...hittar inget av hans verk mina hyllor.
Gäller att kolla på Ad Libris , om det ännu är möjligt att beställa något.

Blev så gripen av samspelet mellan honom och hans hustru sedan 50 år tillbaka.
Hur hans känslor kunde uttryckas genom henne..
Hur värmen mellan dem så fint kunde avläsas i ett kort inslag på teve.

Livet kan vara vackert!

I kväll bär det åter söderut! Nu till en höstfest hos min väninna som just passerat de 50.
Härligt!

Dessförinnan ska arkivet rensas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar