torsdag 29 september 2011

Beslutsvåndan överstånden..

Beslutet fattat...Redan på söndag signeras avtalet på platsen med den fantastiska havsutsikten!
Inväntade rätt ögonblick och rätt hus ,som jag skrev i förra episteln.
Rätt hus??
Ögonblicket kom...men var huset rätt..??

Dessvärre är inte alla mig närstående särskilt entusiastiska och övertygade härom.
Huset är inte min stil...
Det är onödigt stort..
Så ligger det i avkroken, den lilla tradiga staden...

Så kan det låta.
Egentligen är delar av kritiken riktig.
Det är inte min stil...idag..
Men kanske är det dags att inte fastna i sitt mönster, att öppna sinnet för nya intryck , vilket också kan berika livet även i mötet med medmänniskor..

Fast den delade glädjen är ju alltid störst, så lite smolk kom det allt in i den lilla bägaren..
Får väl tro och hoppas att när allt väl är på plats , ska alla se fördelarna med gott om plats
och att man nästan kan doppa tårna i vattnet!

Det är ingen dum plats på jorden!
Bjäre är vackert, rofyllt och det är alltid lika magiskt med havets växlingar!

Träningen är ett ganska effektivt botemedel mot eventuella svartalfer!
Den suger musten ur mig efter den långa tiden i ide.
Ser nu bara fram emot ännu ett uppbrott, ännu en flytt! Har klarat  av rekordmånga under det senaste året!
För varje gång väljs , vrakas och kastas det bland möbler och prylar.! Befriande känsla att rensa! Till slut uppstod ett behov och "renseriet"blev ibland maniskt och  skedde stundtals lite för fort och omdömeslöst!

I kväll blir det tidig nattning.
Morgondagen innebär begravning av en kär väninna i Limhamn.
Omtumlande..
Samtidigt är jag ganska övertygad om att AM:s otroliga livskraft och glädje fortfarande smittar av sig på oss alla  även i morgon, liksom det alltid gjorde live!!

Religionsfilosof, troende, men troende på sitt alldeles eget sätt!
"Jag har problem med Jesus" blev hennes öppningsreplik under vistelsen i det franska klostret!

Jag tror att den efterföljande lunchen kommer att hållas i denna anda!

Det är hon värd...vår A-M..

Sorgen och glädjen de vandra tillsammans...
eller för att citera Hildegard av Bingen , ca 1150 A.D

"Grönskan är det lyckliga övervinnandet av dualismen mellan fysiskt och gudomligt"

Sån var hon, vår AM, klok, sprallig, seriös, oförutsägbar, impulsiv,rolig,  envis,viljestark och GOD!
Bara så oändligt grymt att den där Alzheimer börjar snärja sitt rov alldeles alldeles för tidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar